Trwa ładowanie...

Powiedzieć dziecku: "św. Mikołaj nie istnieje", to przerażające zadanie. Polacy unikają go jak ognia

Kto przynosi prezenty? W 81 proc. polskich rodzin dzieci są przeświadczone, że to św. Mikołaj – wynika z badania na panelu Ariadna dla Wirtualnej Polski.

Powiedzieć dziecku: "św. Mikołaj nie istnieje", to przerażające zadanie. Polacy unikają go jak ogniaŹródło: East News, fot: Dawid Tatarkiewicz
d1rn6n1
d1rn6n1

Kto z nas nie czekał na pierwszą gwiazdkę? Kto, wypatrując sań św. Mikołaja, nie przyklejał nosa do szyby? Niewielu by się pewnie znalazło. I to musi być główny powód, dla którego już jako dorośli nie chcemy odbierać dzieciom tych magicznych chwil.

Z badania na panelu Ariadna wynika, że aż w 81 proc. polskich rodzin dzieciom mówi się, że prezenty przynosi im brodaty święty.

A na kogo powinno spać poinformowanie dzieci, że święty nie istnieje? Okazuje się, że większość badanych najchętniej uciekłoby przed tym zadaniem. 55 proc. jest zdania, że z czasem dziecko samo zrozumie, że św. Mikołaja nie ma. Jeśli już ktoś miałby "zabić" grubego dostarczyciela prezentów, to raczej rodzice. W tej roli matkę i ojca widziałoby 34 proc. badanych. Na babcię lub dziadka wskazało 6 proc., a na rówieśników 5 proc.

WP.PL
Źródło: WP.PL, fot: Panel Ariadna

Równocześnie, choć kultywujemy tradycję potajemnego podrzucania podarków za Mikołaja, już tylko (a może jednak "aż") 68 proc. Polaków ocenia ją w pozytywny sposób. Niezdecydowanych jest 19 proc., a 13 proc. postrzega okłamywanie dzieci w sprawie św. Mikołaja negatywnie.

WP.PL
Źródło: WP.PL, fot: Panel Ariadna

Badanie przeprowadzone dla Wirtualnej Polski na panelu Ariadna w dniach 30 listopada-3 grudnia 2018 roku. Próba ogólnopolska osób od 18 lat wzwyż (N=1057). Kwoty dobrane według reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Metoda: CAWI.

d1rn6n1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1rn6n1

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj